Kom godt ombord

Mødetid - Handicapbiler - Parkering - Find vej

Pas og identifikation

Vær venligst opmærksom på, at myndighederne regelmæssigt foretager kontrol af rejsende til og fra Bornholm. Det er derfor vigtigt at huske pas og eventuel anden identifikation på rejsen.

Betal uden kreditkort

Du kan betale med PayByPlate

Du har mulighed for at betale med PayByPlate på BORNHOLMSLINJEN. 

Med PayByPlate kan færgens betalingsanlæg scanne din nummerplade og automatisk trække betaling for overfarten.

Alle billettyper kan betales ved hjælp af PayByPlate, og det er muligt at betale med PayByPlate både med og uden en forhåndsreservation. 

Er du ikke allerede tilmeldt PayByPlate, kan du gøre det hos BroBizz

 

Sådan betaler du med PayByPlate
Du kan betale alle billettyper med PayByPlate på samtlige af BORNHOLMSLINJENs ruter. Både almindelige rejsende og pendlere kan benytte sig af PayByPlate. 

Når du reserverer på forhånd og betaler med PayByPlate.
Du kan i ro og mag booke den billet og afgang, der passer dig bedst og betale med PayByPlate. Ved online booking skal du indtaste nummeret på den bil, du rejser med. Så kan BORNHOLMSLINJEN se, om du har en aftale med PayByPlate og tilbyde dig at betale med nummerpladen.
Når du ankommer til havnen og kører til betalingsanlægget, scanner automaten selv din nummerplade og finder reservationen. Du skal tjekke ind senest 10 minutter før afgang. 

Når du betaler med PayByPlate uden reservation 
Du kan også køre direkte til havnen uden forhåndsreservation og betale med PayByPlate. Kør til en af automaterne, vælg den billet, der passer dig bedst, og vælg så PayByPlate som betalingsmiddel. 

Kom godt ombord

Mødetider

Der er plads til alle ombord på BORNHOLMSLINJEN, og vi glæder os rigtig meget til at byde alle velkommen om bord.

Er du gående passager eller skal din bil med færgen? Så vær opmærksom på følgende adresser: 



Herunder kan du se, hvornår du senest skal være checket ind på havnen for at være garanteret plads ombord på BORNHOLMSLINJENs færger.

  • Standard-, Flex- og Lavpris-billetter: 10 min
  • Gående passagerer: 10 min
  • Elbillister, der har reserveret opladning om bord: 30 min
  • Sættevogn, forvogn og vogntog: 30 min
  • Gående passagerer, der har behov for særlig assistance: 30 min
  • Køretøjer over 2,95 meter i højden, indtil 3500 kg.: 10 min
  • Løstrailere og anhængere: 30 min
  • Handicapbiler: 30 min
  • Busser: 30 min
  • Rutebusser: 15 min

Ved senere check-in bortfalder din pladsreservation. Herefter sker overførsel og ombordkørsel i den rækkefølge, der bliver ledig plads

Fremmødetiderne regnes ift. den planlagte afgangstid i fartplanen. Disse frister gælder også såfremt færgen er forsinket, med mindre andet oplyses specifikt ifm. den pågældende afgang.

Alt det praktiske

Billetter til handicappede og dårligt gående

På BORNHOLMSLINJENs færger vil vi gerne tage særligt hensyn til passagerer med handicap eller som er dårligt gående. Det gør vi ved at placere bilerne, så der er lettere adgang til passagerdækket.

Handicapbilletter
Det er muligt at købe særlige billetter til personbiler for indehavere af et gyldigt handicap-parkeringskort og til gående passagerer med gyldigt ledsagekort udstedt af Danske Handicaporganisationer, Dansk Blindesamfund eller tilsvarende. Ønsker du at gøre brug af denne mulighed, skal du venligst klikke på fanebladet med "Handicap-billet" i "Vælg transportform"-trinnet, når du booker billet.

Der er også særlige køjebilletter til personer med handicap samt deres ledsager på færgen Rønne – Køge. Her bedes du kontakte os på kundeservice@bornholmslinjen.dk senest dagen før din rejse for reservation af køjebillet.

I forbindelse med din rejse skal du medbringe dit handicapparkeringskort og/eller ledsagekort, og forevise det på anmodning fra BORNHOLMSLINJENs personale.

Du bedes ligeledes venligst checke ind på havnen senest 30 minutter før afgang - så kan vi få din bil placeret bedst muligt ift. adgang til passagerdækket.

Personer med handicapparkeringskort er garanteret samme betingelser og service, uanset om de køber de særlige handicapbilletter eller køber almindelige personbilsbilletter/pendlerbilletter, og samtidig kontakter rederiet på kundeservice@bornholmslinjen.dk for en særlig plads på vogndækket. Hvis de særlige invalidepladser på vogndækket er udsolgt, kan købt billet ændres eller refunderes uden gebyr.

Dårligt gående
Ankommer du som gående passager til havnen, og har du brug for hjælp til at komme godt ombord, bedes du kontakte os på kundeservice@bornholmslinjen.dk senest dagen før din rejse. Her har du mulighed for at forudbestille og modtage gratis assistance fra færge- og/eller terminalpersonalet til at komme ombord og fra borde.

Ønsker du at blive hjulpet af/på færgen af din egen medhjælper, kan denne få et midlertidigt boarding card i billetkontoret i Rønne, Køge eller Ystad. Bemærk venligst, at denne service ikke er tilgængelig i Sassnitz.

Ankommer du som dårligt gående passager i personbil, og har du brug for at holde tæt på elevator, bedes du kontakte os på kundeservice@bornholmslinjen.dk senest dagen før din rejse.

I forbindelse med din rejse bedes du venligst checke ind på havnen senest 30 minutter før afgang.

Har du en særlig forespørgsel angående det, at komme af og på færgen i bil, kontakt venligst BORHNHOLMSLINJEN på kundeservice@bornholmslinjen.dk senest dagen før din rejse.

Parkering

Rønne
Gående passagerer kan sættes af ved terminalen på Dampskibskajen 5. Hvis du bruger Google Maps vil du måske opleve, at adressen bliver rettet til Finlandsvej 5, og den adresse kan du roligt pejle efter. Finlandsvej 5 ligger samme sted som Dampskibskajen 5, og er parkeringspladsen lige foran terminalen. 

Der er gratis 2-timers parkering ude foran terminalen og længere ned ad vejen på ”Kongen”, som ligger helt ude ved molerne.

Hvis du skal parkere længere end 2 timer, kan du parkere bag ved Destination Bornholm på Nordre Kystvej 3. Der er cirka 400 meter til fods fra Destination Bornholm til BORNHOLMSLINJEN.

Bådehavnsvej findes der parkering mod betaling, samt et begrænset antal af gratis parkeringer. Herfra er der omtrent 350 meter til fods til BORNHOLMSLINJEN. 

Køge
Der er 2-timers parkering foran BORNHOLMSLINJENs terminalbygning i Køge, Baltic Kaj 1. I nærheden af Køge Station findes parkeringspladser uden tidsbegrænsning.
Læs mere om parkering i Køge på kommunens hjemmeside

Sassnitz
I Sassnitz er der flere muligheder for parkering. Der er to ubevogtede parkeringspladser i retning af færgeterminalen og servicecenteret. Der finder du også en langtidsparkering med op til fire ugers parkering. Alle parkeringspladser er mod betaling. Du bedes orientere dig om parkeringstider og priser på skiltningen på parkeringspladsen.

Langtidsparkering ca. 1 km fra havnen koster et engangsbeløb på €12, uanset om der parkeres 1, 2, 3 eller 4 uger (betales med €1 eller €2 mønter).

Ystad
Mod betaling findes der langtidsparkering på Spanienfararegatan, ved færgeterminalen og servicecenteret på Hamntorget. På Hamntorget er der korttidsparkeringspladser. I øvrigt findes der betalingsparkering i Ystad by.

Du kan finde oplysninger om priser, parkeringstider og parkeringspladser på Ystad Kommunes hjemmeside

Linje 106

Gratis bus i Køge

Vidste du, at der er en gratis busservice mellem Køge Station (Østre Banevej) og BORNHOLMSLINJEN i Køge?

Turen med Linje 106 tager kun 10 minutter, og passer med færgens ankomst- og afgangstider.

Fra Køge Station kører S-toget til Københavns Hovedbanegård på cirka 40 minutter. 

Velkommen om bord!

Busserne kører på samme tid alle ugens syv dage:

Afgang fra Køge Station kl. 00.05

Afgang fra BORNHOLMSLINJEN kl. 22.45

Find vej til færgen

Køge
Baltic Kaj 1 4600 Køge, Danmark

Sassnitz
Im Fährhafen 20 18546 Sassnitz, Tyskland

Ystad
Bornholmsgaten 1B 271 39 Ystad, Sverige

Rønne
Gående til alle destinationer: Dampskibskajen 5, 3700 Rønne

Rejsende i bil til Ystad: Sverigesvej 1, 3700 Rønne

Rejsende i bil til Køge/Sassnitz: Tysklandsvej, 3700 Rønne