Sejl trygt med Bornholmslinjen

Kom godt i havn

Sejl trygt med os

Hvad betyder covid-19 for din rejse?

BORNHOLMSLINJEN har igangsat en række initiativer for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til den aktuelle udfordring med COVID-19, så du kan få en god rejse over Østersøen.

Situationen med COVID-19 betyder, at BORNHOLMSLINJEN har tilpasset kapaciteten.  

Hvilken indflydelse corona-situationen derudover har for din rejse, kan du finde svar på herunder.  

Bliv testet for corona

Frivillig corona-test for turister

Som turist på Bornholm kan du nu blive testet for corona, når du ankommer. 

På Bornholm har du mulighed for frivilligt at blive testet for covid-19 alle dage klokken 09.00–17.00.

Det foregår på Porcelænsvej 3 i Rønne med tilkørsel fra Torneværksvej.

Hold øje med skiltene og hav dit sygesikringsbevis klar.

Tak.

Sejl trygt med Bornholmslinjen

Rejselysten er tilbage!

Danmark er forsigtigt i gang med at åbne. Det er BORNHOLMSLINJEN også. Det betyder, at der kommer flere gæster med færgerne – men det betyder ikke, at færgerne fyldes op.

Vi beder dig følge de generelle råd for at forebygge smitte og tage hensyn til de andre rejsende på overfarten.

Ombord på færgerne gør vi stadig meget rent og spritter af. Derudover har vi sat skilte op, så vi alle husker de gode råd. Vi hjælper jer med at hjælpe hinanden.

Vigtig information

Bliv i bilen under overfarten

Sådan skal du forholde dig, hvis du er i en særlig risikogruppe.

 

Har du et særligt beskyttelsesbehov i forhold til COVID-19, er det undtagelsesvist muligt at opholde sig i bilen under overfarten. Du kan blive i bilen, hvis du er syg, er smittet med COVID-19 eller er i en særlig risikogruppe på grund af helbred eller alder.

Du kan få lov til at opholde dig i bilen på vogndækket enten ved at anmode om en plads, når du booker din billet, eller ved at ringe til kundeservice på 70900100. Har du allerede booket billet, kan du tilføje det til din reservation på hjemmesiden under "Ændre billet". 

Muligheden for at blive i bilen, gælder kun på ruten Rønne-Ystad og ikke Rønne-Køge, Rønne-Sassnitz eller afgange med Povl Anker.

Har du valgt ’Bliv i bilen’, skal du være checket ind i havnen senest 15 minutter før afgang. 

Vær opmærksom på, at det på intet tidspunkt er tilladt at forlade bilen under overfarten uden at henvende sig til besætningen. Det gælder alle passagerer i bilen. 

Pladsen på vogndækket er begrænset, og du skal være opmærksom på, at vogndækket ikke er et behageligt sted at være, hvis der er køligt eller søgang.

Har du inden ombordkørsel ikke booket ”Bliv i bilen”, skal du opholde dig på passagerdækket under overfarten.

I tilfælde af dårligt vejr forbeholder vi os retten til at annullere din reservation til at blive i bilen på vogndækket.

Ombook din rejse

BORNHOLMSLINJEN frigiver alle billetter

Sådan skal du forholde dig, hvis du har bestilt en rejse med BORNHOLMSLINJEN i perioden fra den 23. marts frem til og med den 31. august.

BORNHOLMSLINJEN har frigivet alle billetter, så du kan ændre din billet gebyrfrit til en hvilken som helst anden afgang i 2020. Gælder for rejser i perioden fra den 23. marts og frem til og med den 31. august 2020. 

Standardbilletter kan refunderes, men har du købt en Lavpris- eller Flexbillet kan disse ikke refunderes jf. vores forretningsbetingelser. 

Placeres billetten på en afgang, som er dyrere end den oprindelige, skal der som sædvanligt betales for prisforskellen.

Husk at din billet skal ændres inden oprindeligt afrejsetidspunkt.

Hvis billetten er købt til en dato efter ovenstående periode, er vores normale forretningsbetingelser gældende. Dem kan du læse mere om her.

Den gode turist

Din indsats gør en forskel

Når solen titter frem, og sommerferien er i gang, kan den sunde fornuft hurtigt gå i glemmebogen. Men du skal huske, at myndighedernes anbefalinger naturligvis også gælder, når du er på tur rundt i Danmark.

Den gode turist:

  • tager hensyn og giver plads
  • husker god håndhygiejne
  • undgår store forsamlinger
  • finder nye spots og gemte perler, hvor der er færre turister.

Så pak sandalerne, solcremen og den sunde fornuft.

Vi ønsker dig en rigtig god sommer.

Har du spørgsmål? Kombardo!

Kontakt os

I en corona-tid som denne, hvor alt er uvist, er det vigtigt, du ved, at vi er her! 

 

Har du spørgsmål, sidder vi klar i kundeservice, hvor vi vil gøre vores allerbedste for at besvare dine spørgsmål så hurtigt og godt som muligt – men hav tålmodighed. Vi får nemlig rigtig mange henvendelser, og som alle andre virksomheder har vi også været nødsaget til at sende medarbejdere hjem. Vi håber derfor på din forståelse, hvis du oplever ekstra ventetid.

Du kan kontakte os direkte på kundeservice@bornholmslinjen.dk eller ringe på telefon 70 900 100 i vores åbningstid som er alle dage mellem 06.30-00.00.

Vores Facebook er desuden bemandet alle hverdage mellem 8.00-16.00.