
Få svar på dine spørgsmål
Hvordan kan vi hjælpe?
Få svar på dine spørgsmål
Vi har samlet de oftest stillede spørgsmål vedrørende billetter og ændringer af disse.
Alle reservationer til BORNHOLMSLINJENs færger kan ændres helt frem til planmæssig afgang. Har du brug for at ændre din reservation, kan du nemt og hurtigt gøre det her: Ændre billet. Din oprindelige reservation bruges til hel eller delvis betaling af den ændrede reservation, og er der en merpris betales denne i forbindelse med din ændring.
Se også betingelserne der er knyttet til din reservation her. Har du brug for yderligere assistance med at foretage ændringen, kan du ringe til vores Kundecenter på tlf. nr. 70 900 100 eller ved at benytte denne kontaktformular.
Se beskrivelsen under vores "Almindelige Forretningsbetingelser" se punkt 4.9
Se beskrivelsen under vores "Almindelige Forretningsbetingelser" se punkt 4.9
Du finder priser på denne side.
Alle reservationer betales ved reservation med et Visa/Dankort eller kreditkort
Der er flere gode muligheder for at køre i bus mellem Rønne og København. Se mere her om både Kombardo Expressen, Bornholmerbussen og DSB.
På informationstjenesten Øresunddirekts hjemmeside finder du en guide, der fortæller dig, hvilke forhold du skal være opmærksom på, når du rejser mellem Sjælland og Bornholm via Sverige. Følg dette link.
Husk på, at hunde og katte skal have pas for at kunne rejse ind i andre EU-lande. Du kan læse mere om reglerne på Fødevarestyrelsens hjemmeside.
Har du kat eller hund med på turen? Læs mere om det her.
Vær opmærksom på, at der på færgen Hammershus er et meget begrænset antal kahytter, hvor hund er tilladt.
Der skal betales for hele kahytten. Det er ikke tilladt at have hunden i køjen.
Disse kahytter kan kun bestilles ved at ringe til vores Kundecenter på tlf. nr. 70 900 100.
Ankommer du som gående passager til havnen, og har du brug for hjælp til at komme godt ombord, bedes du kontakte vores Kundecenter på
tlf. nr. 70 900 100 senest 48 timer inden afrejse. Læs mere her.Vær opmærksom på, at du skal foretage check-in senest 30 min. inden planmæssig færgeafgang.
Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os her
Hvis du skal have en tagboks eller dine cykler på taget, og det overskrider en højde på mere end 1.95 m så skal du sørge for at foretage en reservation til en høj bil. Såfremt det holder sig under 1.95 m skal du blot reservere til en almindelig bil.
Skal du rejse via Rønne-Sassnitz-ruten og ønsker at medbringe en tagboks, skal du tilkøbe en tagboks til din billet. En tagboks (eller cykel på taget) koster DKK 75 at medbringe. Du kan også tilføje tagboks til en allerede købt billet. Du ændrer din billet ved at logge ind med telefonnummer og reservationsnummer her.
Du må gerne have dine cykler på et cykelstativ på anhængertrækket, såfremt at det samlede køretøjs længde, ikke overstiger 6 m.
Skal du rejse via Rønne-Sassnitz-ruten og ønsker at medbringe et cykelstativ, skal du tilkøbe et cykelstativ til din billet. Et cykelstativ bag på bilen koster DKK 100. Du kan også tilføje et cykelstativ til en allerede købt billet. Du ændrer din billet ved at logge ind med telefonnummer og reservationsnummer her.
Kundecentret er beliggende på Damskibskajen 5, og har åbent hver dag fra kl. 05.30 og indtil sidste færge er sejlet fra Rønne.
Hvis du stadig brænder inde med spørgsmål du ikke har fundet svar på, kan du skrive til os gennem denne kontaktformular
Bornholmslinjens telefon er åben hver dag fra kl. 06.30 – 00.00
Fra kl. 06.30 – 21.00 er det personale på Bornholm der svarer telefonen.
Fra kl. 21.00 – 00.00 er det personalet i Køge Havn der svarer. I dette tidsrum kan der kun hjælpes med reservationer til næstfølgende dag.Telefonnummeret er: 70 900 100
Du er også velkommen til at skrive til os her.
Hvis du eksempelvis har booket din billet med udrejse fra Rønne og ønsker udrejse fra Ystad i stedet, kan du selv ændre dette i vores app. Du kan hente appen til iOS og Android her.
Det er ikke muligt at ændre retning på billetter via. hjemmesiden.
For private personer/køretøjer:
Søfartsstyrelsen har udstedt en vejledning om transport af farligt gods i private køretøjer, der medbringes ombord på færger, når de er pakket i overensstemmelse hermed og kun er beregnet til personlig brug. Der skal træffes foranstaltninger til at vurdere risikoen og sikre en sikker transport under normale forhold. Genstande, der er anført i linket her, er klassificeret som farligt gods af IMDG-koden og transporteres de af enkeltpersoner enten med private køretøjer såsom biler/campingvogne/trailere/autocampere eller af passagerer til fods, skal de maksimale mængder samt forholdsregler overholdes. Det omfatter ikke køretøjer til kommerciel brug, ambulancer eller køretøjer, der betjenes af entreprenører/ansatte.
For erhvervskøretøjer:
Afsender af gods har pligt til skriftligt at oplyse rederiet om tilstedeværelsen af farligt gods senest 12 timer før afgang, og tilsikre at alle pligtige dokumenter er korrekt udfyldt og afleveret. Farligt gods er kun tilladt om bord på hurtigfærgerne i begrænsede mængder, og såfremt det er emballeret efter reglerne for LQ (Limited Quantities).